28 Kasım 2010 Pazar

ÇIMLENDIRME VE ILK ESMER SEKERLI AYVA TATLIM

Şifalı bitkiler ve besinlerden maksimum faydalanma yollarıyla ilgilenmeye başladığımdan beri, çimlendirme ya da diğer deyişle filizlendirmeyi kendim yapmayı hep erteledim, bir türlü kısmet olmadı. Halbuki zor bir şey de değil, ilkokul zamanından hatırlarsınız, hani şu meşhur fasulye çimlendirme deneyi vardır ya pamukla örtülerek yapılan :) Nihayet daha evvelden almış olduğum organik buğdayın bir kısmını geçen ay çimlendirmeyi başardım ve gerçekten bu kadar kolay elde edilebilen bu denli kuvvetli ve besleyici bir şeyi daha evvel yapmadığıma hayıflandım.
Hep az miktarlarda yapıyorum çabuk tüketelim diye, çok yaparsanız buzdolabında saklayıp, 3-4 gün içinde tüketmeye bakın. Ha nasıl mı oluyor, istediğiniz tür baklagili alıp, -bu fasulye, nohut, buğday, mercimek, börülce, keten tohumu olabilir, kısaca aklınıza ne gelirse- önce 8 saat kadar suda bekletip daha sonra bir kaba alıp gün içinde en az iki kere yıkayıp süzgeçten geçirerek, yaklaşık 1-2 cm filizlenme elde etmekle oluyor. Sonra bu filizleri (aynı soya filizi gibi) dilediğiniz biçimde, salataya, çorbaya vs. katabilirsiniz. Tadı da gayet hoş, hafifi tatlımsı. Fotoğraflardan da göreceksiniz, Ege bunları ilk gördüğünde (ve hala da) örümceğe benzetip biraz iğrendi, ama binbir dil dökme ile nihayet tadına bakınca o da hemen güzelmiş dedi :) İşte çimlendirilmiş buğday resimlerimiz:


Yakın plan

Ve geçiyorum bugün ilk denemem olan sevgili Ayva Tatlısı'na..Şimdiye kadar pişirmek hem aklıma gelmemiş, hem de yine zordur diye düşünerek ertelenmişti. Ama bugün eşimin birden canı çekmesi ve benden istemesi üzerine hemen alıp, yapmaya giriştim. 4 ayva kullandım. Onları ortadan ikiye bölüp, içlerini oyup, kabuklarını soydum. Soyulanları kararmamaları için limonlu suda beklettim. Sonra büyük yayvan tencereme oyuk yerleri üstte kalacak şekilde dizdim ve üzerlerine önce çıkardığım çekirdeklerini (ki bu tatlıya onlar renk ve kıvam veriyor), sonra da bir-iki yemek kaşığı kadar (biraz göz kararı oldu) esmer toz şeker serptim ve en üste de soyulan kabukları koydum. Suyunu yine göz kararı, ayvaların yarısından fazlasını kaplayacak şekilde ekledim ve artı olarak içine 3 adet çubuk tarçın attım. Bazıları karanfil de atıyor ama ben pek hoşlanmam, bir de renk vermesi için gıda boyası katanlar var, o da bana göre değil, onun yerine pancar koydum ben, nöbet şekeri (loğusa şekeri) koyanlar da var hem renk hem aroma elde etmek için, o da pekala kabulüm. Ha bir de, önce yüksek ateş sonra kısık ateşte ayvalar pişene kadar pişiriliyor. Benimki de halen ocakta  bunu yazarken :)

İlk olarak tenceredeki resmi ekliyorum, servise hazır resimlerini de daha sonra ekleyeceğim tabi ki..


Eveet..Ayvam hazır, servis tabağına aldım. Ancak, pancarı biraz geç eklediğimden ve 1 adet koyduğumdan olacak rengi çok belirgin olmadı. Olsun, böyle daha naturel görünüyor ama çok albenili değil. Bir de, kaymağı unutmadım tabi ki ama file antep fıstığı gibi minik bir detay da olsaydı çok şık olacaktı. 




Neyse, nasıl olduğunu gördükten sonra, bir dahaki sefere mükemmel olacağına eminim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Blog Template by Delicious Design Studio