28 Ekim 2010 Perşembe

Annelik ve Kariyer

Zamanımıza damga vuran sloganlardan biri "Çocuk da yaparım kariyer de!"...Hatta eminim yakında "Tavuk mu yumurtadan çıkar yumurta mı tavuktan?" bilmecesi gibi tam bir ikileme ve çıkmaza dönüşecek bu slogan..


Çocuğum olana kadar ben de bu denklemin bir parçası değildim ve çocuk ve kariyerin çok da kesişeceğini düşünmüyordum. Ta ki ilk oğlumu dünyaya getirip, gayet güzel ilerleyen kariyerimi 4 aylık izin sonrası 6 ay daha ücretsiz izin kullanarak kopma noktasına getirene kadar..


Oğlum 1,5 yaşına geldiğinde bir iş bulup kariyerimi bir noktadan yakalama fırsatım oldu, tabi bedelleri ve kayıplarıyla birlikte..İkinci çocuğumuzu yapma kararı aldığımızda ise, zaten sekteye uğramış olan kariyerimin esamesi okunmuyordu artık..


Ve gelelim şimdiye..İki çocuklu bir anne olduktan sonra, aynı durumda olanlar bilir, her şey bir üst boyuta taşındı. Dertlerle birlikte alınan keyifler de arttı. Şimdi oğlum 10 aylık ve ben daha evvel gözden çıkardığım kariyerime dört elle sarılmaya hazırım. Neden mi? Şöyle bir düşününce, bir kadın için genel olarak çalışmak zaten hayatının her safhasında olan ve olması gereken bir şey, ama benim açımdan ele alırsak;




  • Anladım ki, anne olunca, çocuklara karşı duyduğun sorumluluğun çok daha fazlasını kendime karşı duymalıyım..

  • Üretkenlik ve yaratıcılık bir şeyleri tekrar etme ve kopyalama hali aldığında durup bir daha düşünerek harekete geçmeliyim..

  • Çocuğuma kumbara alışkanlığı edindirdiğim gibi, kendime de birikim yapabilmeli (bilgi+beceri yönünden) ve bu birikimi pozitif olarak çocuklarıma aktarabilmeliyim..

  • Kalite zaman diye kimsenin dilinden düşürmediği şeyi, çalışarak belki daha da verimli şekilde kendi hayatıma uyarlayabilirim..


Sonuç olarak, benim de çalışan bir anne tarafından büyütülmüş olmam bana çok iyi bir örnek teşkil ediyor çünkü iyi taraflarını ve kötü taraflarını birebir yaşamış biri olarak, durumu her açıdan daha iyi bir hale getirme imkanı sunuyor bana.


Evet, beni hayatımda daha önce hiç yaşamadığım yoğunlukta bir süreç ve ötesi bekliyor ama itiraf etmeliyim ki bu beni oldukça heyecanlandırıyor.


Peki sizin hayatınızda annelik ve kariyer hangi noktalarda kesişip, hangi noktalarda kopuyor? Ya da sizin için ya hep ya hiç mi? Yorum olarak paylaşırsanız çok sevinirim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Blog Template by Delicious Design Studio