25 Ekim 2010 Pazartesi

Türkçe Devam ve McDonalds!!

Bir süredir bloguma yazamadım, son zamanlarda bilgisayar başında artan vaktimi daha da artırmak istemedim çünkü bu zaman maalesef çocuklarımdan çalınan bir zaman oluyor..Neyse, bu arada tekrar Türkçe yazma kararı aldım çünkü blogumun ancak kendi ülkemde değer kazanacağını düşünüyorum. Globalleşmeyi sonra düşünürüz :D


Bu yazımda fast food ve özellikle McDonalds'la ilgili bir deneyi paylaşmak istedim.



Manhattan'lı bir sanatçı Sally Davies bir McDonald's Happy Meal'ını altı ay boyunca her gün fotoğraflamış ve altı ayın sonunda bile aynı tazelikte! kaldığını görmüş.


Ama anlaşılan Davies'in öğrenmesi gereken birşey daha var. A Hamburger Today dergisine göre bir beslenme danışmanı ve wellness eğitimcisi olan Karen Hanrahan bir McDonalds hamburgerini 1996'dan bu yana! evet tam 14 yıl boyunca saklamış. İşte o hamburger, resimde solda, sağdaki taze! olanı ile neredeyse aynı görünüyor!



İnanılmaz ama gerçek..hem de acı gerçek..


Buna ilave edebileceğimiz yiyecekler arasında:




  • chicken nuggets (inanın bana içinde neler olduğunu bilmek istemezsiniz!)

  • gazlı içecekler (yüksek fruktozlu mısır şurubu (HFCS), benzene, aspartame gibi zararlılığı yüksek maddeler içerir)

  • patates kızartması (en kötü cinsinden yağ diyebileceğimiz yüksek oranda rafine olmuş ve genetiği değiştirilmiş Omega-6 yağ asidi, örnek olarak mısır, canola, soya fasulyesi yağı içerir)

  • Kahvaltı tahılları (yine HFCS yani yüksek fruktozlu mısır şurubunu gizli olarak içerirler, ek olarak da yine genetiği oynanmış tahıllar da cabası)


Genel olarak tüm işlenmiş yiyecekler desek daha doğru olacak galiba :(

Asıl soru şu: Gerçek besinleri nasıl ayırt edebiliriz?


Bunun için, gerçek besinde neredeyse olmazsa olmaz olan özellikleri sıralayabiliriz:




  • Yetiştirilmiş olmak

  • Değişken kalite

  • Çabuk bozulma

  • Hazırlık gerektirir

  • Canlı renkler, zengin dokular

  • Kendinden aromalı

  • Toprak ve yöreyle güçlü bağlantı


Yazımı bir kitaptan alıntı yaparak bitirmek istiyorum (ne yazık ki yazarı aklımda değil): "Kısaca, toprakta yetişmemişse ve bir annesi yoksa, yemeyin!"


Galiba o kadar basit..

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Blog Template by Delicious Design Studio